Educatie

România, codașă în încrederea în știință

Un recent Eurobarometru relevă că România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește încrederea în știință și tehnologie. Aproximativ 32% dintre români manifestă o atitudine negativă față de aceste domenii, în timp ce media europeană este de 17%. Doar 50% dintre cetățenii români consideră că știința și tehnologia au un impact pozitiv asupra vieții lor, comparativ cu media UE de 67%.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, avertizează că această neîncredere poate alimenta răspândirea pseudoștiinței și a teoriilor conspiraționiste, devenind un risc pentru securitatea națională. El subliniază necesitatea reformării educației formale și promovării învățării pe tot parcursul vieții pentru a combate aceste tendințe.

În contextul în care digitalizarea și tehnologia devin tot mai prezente în viața cotidiană, această lipsă de încredere poate avea consecințe grave asupra dezvoltării economice și sociale a țării. Este esențial ca sistemul educațional să se adapteze și să promoveze o cultură a încrederii în știință, prin curriculum modernizat și formarea continuă a cadrelor didactice.

În concluzie, pentru a depăși această provocare, România trebuie să investească în educație și să promoveze valorile științei și tehnologiei, asigurându-se că cetățenii sunt bine informați și capabili să discearnă între informațiile verificate și dezinformare.